Titulní obrázek

Subaru XV hybrid

20.duben 2013

Automobilka Subaru začne v USA prodávat svůj první hybrid z modelu XV. Na co se můžeme nejvíce těšit? Určitě na nízkou spotřebu.

Na první pohled si všimnete nových aerodynamických kol a kdo je pozorný, uvidí i novou mřížku chladiče, kde jsou teď klapky, které v případě nepotřeby vstup k chladiči zavřou a tím se šníží odpor vzduchu. Ostatně, tohle auto je zaměřené na efektivitu a nízkou spotřebu. Ale pořád odveze i dva ekologicky uvědomělé občany a jejich surfovací prkna.

Pod kapotou je atmosférický dvoulitrový boxer s přímým vstřikováním, který je spojen s nově navrženou převodovkou CVT. Do té je integrován elektromotor o výkonu 10 kW (13,6 koně) a síla pak potuje klasicky na centrální rozvodovku. Tohle je tedy stále čtyřkolka. Uvidíme, jak si podvozek Subaru XV poradí s nárůstem hmotnosti o 135 kg.

O spotřebě automobilka zatím mlčí. Auto teprve čekají homologační zkoušky. Americká verze se bude od té evropské trochu lišit, takže bude stejně lepší si počkat na evropskou specifikaci.

Havarijní pojištění doplňuje povinné ručení. Jde o volitelné pojištění, které kryje ostatní škody v povinném ručení nezahrnuté. Pojistit se tak můžete proti škodám na svém vlastním vozidle nebo třeba zamezit případné finanční ztrátě při odcizení vozidla.

Vedle malého elektromotoru a akumulátorů v kufru je tu i systém stop/start a samozřejmě rekuperace při ubrání plynu či brzdění. Motor má snížené tření a i když se prý umí Subaru XV pohybovat v nízkých rychlostech na elektřinu, hybrid je tu hlavně proto, aby v případě akcelerace odlehčoval spalovacímu motoru. Ten tak pracuje prakticky neustále krom popojíždění v koloně a třeba parkování.